domingo, 3 de marzo de 2019

Taller de RAP

L'altre dia a la classe d'Animació i Gestió Cultural una de les xiques de pràctiques ens va fer un taller de Rap.

Per començar la sessió ens posarem en cercle i haviem de continuar la frase: PROBABLEMENTE NADIE PENSARIA QUE... amb qualsevol cosa que vulguerem compartir.

A continuació realitzarem un brainstorming a partir de tres conceptes que s'ens va plantetjar : Cuerpos, Sistemas de privilegio y opresión, y rap.
Els sistemes són com petits engranatges que conformen un tot. Amb les dues primeres paraules (cossos i sistemes de privilegi i opressió) arribarem a la conclusió de que la societat està mal configurada.
El  rap es crea per denunciar els canons marcats per una societat.

En acabar el brainstorming s'ens va demanar que formarem una filera, una volta estavem totes les persones colocades, la xica ens va explicar el joc que anavem a realitzar. Aquest consistia en que ella anava a llegir unes frases i si alguna volta les havies pensat o fet, havies d'avançar una rajola del sòl.
Una volta va acabar de dir les frases, totes haviem avançat una mica, quasi hom es trobava a la mateixa distancia (com en el primera imatge dels escacs). Amb açò s'ens va explicar que les persones que havien avançat més són les que més privilegis tenen, i les que menys havien avançat les que tenen menys privilegis (que en quest cas, vaig ser jo la única que es va quedar darrere).
En acabar d'explicar açò tornarem al lloc i va començar a llegir altres frases, en acabar les distancies eren mes dispars ( com en el cas de la segona imatge dels escacs). El que va explicar era que en aquest cas, les persones que menys havien avançat eren menys oprimides, mentre que les que més havien avançat eren més oprimides. Del que ens donarem compte era que el 95% de les persones que estaven davant eren dones, només hi havia un home.

En acabar la dinamica ens deixaren un temps per reflexionar sobre si ens haviem sentit bé i sobre els nostres privilegis, aquests foren:

  • Que tenim les necessitats bàsiques cobertes.
  • Que hi ha una menor opressió corporal masculina.
  • Que hi ha gent que no ha patit bullying.
  • La heterosexualitat.
Per finalitzar la classe, ens posaren un vídeo de l'alumnat amb el que la xica va treballar, (enllaç del vídeo) escriguerem el nostre propi rap i sortirem a representar-ho i per concloure la xica ens va cantar un dels seus raps.

No hay comentarios:

inicio FCT's

Y empieza la aventura de las practicas en la ciudad portuguesa de Coimbra. Una vez visitada la ciudad e instalado cómodamente, el día 2 acu...